ניקוי חול וצביעה

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

ניקוי חול וצביעהניקוי חול וצביעה הם שני מושגים שנדמה כי לא קשורים זה לזה, אך למעשה מדובר על הקשר ישיר. ניקוי חול נמצא בתור שיטת הניקוי היעילה ביותר והיא כבר טכניקה פעילה עשרות שנים. הפעולה חייבת להיות מבוצעת על ידי בעל מקצוע מנוסה בתחום כדי שלא לפגוע באובייקט אותו נרצה לנקות. עלויות ניקוי חול וצביעה משתנות בהתאם לחומר הגלם, ניסיון בעל המקצוע ומורכבות העבודה. 

 

מה זה ניקוי בחול?

ניקוי חול וצביעה מתקשרים אחד לשני באופן ישיר, נסביר מיד למה. לפני כן, ניקוי בחול היא שיטת ניקוי יסודית אשר נעשית באמצעות שלושה מרכיבים: גרגירי חול, אקדח ומדחס אוויר. באקדח עצמו נמצאים גרגירי החול אשר באמצעות המדחס ניתן לווסת את עוצמת ההתזה. על אף שחול נראה לי כמו חומר מאוד עדין, כאשר הוא משוגר לעבר אזור מלוכלך במהירות מסוימת הוא פועל ממש כמו תער, הוא מסיר לכלוך באופן יסודי וכמו כן, חול מוכר בתוך חומר גלם אשר מסייע להסרה של לכלוך. בעבר היה ניסיון לבצע את אותה מלאכה עם חומר גלם אחרים מאשר חול, אך חול נמצא בתור החומר היעיל ביותר. 

הפעולה חייבת להיות מבוצעת על ידי בעל מקצוע מנוסה, כמו שציינו גרגרי החול יכולים לפעול ממש כמו תערים ועקב כך יכולים לפגוע בחומר אותו אנחנו רוצים לנקות. לכן, יש לווסת את עוצמת לחץ האוויר ולבחור בהתאם את גודל גרגרי החול לפני ביצוע העבודה. כאשר אנחנו מבצעים עבודות כאלו לצד חומרים רגישים כמו עץ עלינו לדעת שמדובר על חומר גלם חזק (עץ מלא) ואם מדובר על בנייה חלקית יש לדעת היכן לווסת את עוצמת לחץ האוויר. פעמים רבות במהלך ניקוי מתכת לצורך צביעה ייתכן ומבעד למתכת עצמה יהיו גומיות, ניילון ועוד חומרי גלם רגישים לחום. עלינו להפריד את החומרים האלו. לאחר ניקוי החול נצבע את חומר הגלם באמצעות צבע ייעודי ולאחר מכן נכניס לתנור צביעה אשר מחבר את כל הצבע לשכבה אחידה וחזקה – זאת בהתחשב שניתן לצבוע את חומר הגלם באמצעות תנור ולא באופן ידני כמו קירות הבית. 

 

למה ניקוי חול וצביעה קשורים זה לזה?

ניקוי חול וצביעה קשורים זה לזה מכיוון שמדובר על תהליך מתמשך. תהליך ההכנה לצביעה הוא ניקוי בחול, הוא משמש אותנו כדי לקבל משטח חלק ללא כתמים, חלודה או כל דבר אשר עלול לפגוע בתהליך קליטת הצבע על החומר הנצבע. שימו לב, במקרה של צביעה לא מקצועית נוכל לראות פעמים רבות שהצבע מתקלף לאו דווקא מתקלף מהמתכת או החומר עליו צבענו, אלא כאשר צובעים על כתמים, חלודה וכד', הצבע עצמו נדבק ללכלוך ולא לחומר הגלם, עקב כך הצבע מתבלה תוך פרק זמן קצר ואורך חייו מתקצרים משמעותית. זאת הסיבה הראשונה לכך שלא מספיק לנקות באופן ידני את חומר הגלם, אלא להיעזר בניקוי מקצועי ויסודי. 

 

אילו חומרים ניתן לנקות בשיטה זאת?

ניקוי חול וצביעה מתאים לכל חומר, אך יש אופן פעולה שונה בהתאם לסוג המבוקש. החומרים המבוקשים יותר לניקוי חול וצביעה הם קירות הבית, מתכת, עץ ועוד. למעשה, ניתן לנקות כמעט כל חומר גלם אך יש לפעול בצורה שונה על ידי וויסות עוצמת לחץ האוויר באקדח החול, רק כך ניתן להגיע לתוצאה שלמה ללא פגיעה בחומר הגלם. מבעד לכך, יש להתאים את גודל גרגירי החול בהתאם לחומר הגלם. יש לבחור בגרגירי חול המתאימים לסוג הלכלוך הרצוי, לדוגמא יהיה לנו יותר קשה להוציא חלודה מאשר כתמי שמן וכד'.

כמה זה עולה?

המחיר אותו ישלם הלקוח עבור ניקוי חול וצביעה משתנה בהתאם לחומר הגלם בו נטפל. כפי שציינו, ניתן לנקות חומרים שונים, החל מעץ ועד למתכת כדי לקבל משטח נקי לחלוטין ומוכן ולצביעה. המחירים לרוב נקבעים על פי מ"ר, ככל שחומר הגלם מורכב יותר לניקוי בחול כך המחיר יעלה. טווח המחירים למטר נעים בין 150 ש"ח ועד 800 ש"ח (לעיתים אף יותר). המחירים הגבוהים מתייחסים יותר לניקוי זכוכית בחול, קרמיקה ומוצרים עדינים שיותר אליהם נדרש בחומרי גלם נקודתיים וגרגרי חול ייעודיים. כמו כן, בעל המקצוע מחויב להיות מנוסה בתחום זה כדי שהמלאכה אותו יבצע הלקוח תענה על דרישות הלקוח. 

כדי לקבל הצעת מחיר הגונה עליכם לפנות לבעל מקצוע עם ניסיון ומוניטין בתחום. בעל המקצוע בוחן את מורכבות העבודה וקובע את מחיר העסקה לפי מ"ר בהתאם לכך. יש מקרים בהם בעל המקצוע מגיע עד אליכם כאשר מדובר על הניקוי והצביעה של קירות הבית, ריצוף, שיש וכד'. במקרים אחרים כאשר מדובר על חומרים פשוטים לשינוע ייתכן והלקוח יגיע לבעל המקצוע ובכך המחיר יהיה נמוך יותר. שימו לב, ניקוי חול וצביעה מחייבת מקצועיות ועדינות רבה, אל תתפשרו על איכות בעל המקצוע בשביל מחיר נמוך יותר. 

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

053-3561589