התזת חול על אבן

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

התזת חול על אבןכאשר מבצעים התזת חול על אבן בצורה נכונה, היא הדרך הטובה ביותר להסיר צבע ולכלוך מאבן פנימית או חיצונית. התזת חול על אבן מאפשרת לנו להחזיר את הנכס שלנו במלוא תפארתו על ידי טכנולוגיה מיוחדת להסרת לכלוך – התזה בחול. התזת חול על אבן מתאימה למספר רב של מקרים, החל מחיפויים ועד לריצוף עשוי אבן. בדרך הזאת אנחנו יכולים להחזיר את האבן לצורתה הטבעית, להסיר כתמים, שמנים ולכלוך אחרים עד לקבלת מראה מודרני עם גימור טבעי. 

 

מהי התזת חול על אבן?

התזת חול על אבן היא פעולה המבוצעת על ידי בעל מקצוע המוכשר לכך באמצעות אקדח ייעודי ומדחס אוויר בלחץ גבוה. התהליך מבוצע על ידי התאמת גודל גרגרי החול בהתאם ללכלוך ובהתאם לכתמים שיש על הריצוף, כמו כן יש להתאים את גודל האבן ואת סוגה על מנת שלא נפגע בה. לאחר הכנת התערבות מכוונים את האקדח עם זרבובית ידנית במהירות גבוהה לעבר שטח הפנים, כתוצאה מכך נקבל החלקה של החלקים המחוספסים של המשטח או מצד שני, נוכל לקבל חספוס שלא ראינו לפני. חספוס אבן חיצונית נפוץ בעיקר עבור ריצוף חלק שיכול להיות מסוכן מאוד במהלך שטיפה וימי החורף. למעשה, כיום קיימת חובה לחספס ריצוף חיצוני בשביל לקבל טופס 4. 

מה קורה בתהליך עצמו?

התזת על אבן מבוססת על שלושה רכיבים: מדחס אוויר, גרגרי חול ואקדח חול. אלו הם הרכיבים הבסיסיים לביצוע העבודה ועם זאת, עדיין יש תתי רכיבים שכל בעל מקצוע מנוסה מכיר. קיימות מידות שונות של גרגרי חול אשר מותאמות בהתאם לחומר הגלם, התזת חול מבוצעת במספר רב של מקרים, החל מהתזה על משטחי עץ וזכוכית ועד אבן ומתכת. בהתאם לחומר הגלם בעל המקצוע משנה את עוצמת לחץ האוויר עד לקבלת תוצאה רצויה ולאחר מכן יש למקד את האקדח בהתאם למקום בו מבצעים את העבודה. במהלך העבודה במקרים רבים תוסר השכבה הדקה והעליונה של חומר הגלם, שם נמצא בעצם הבלאי הגדול של החומר. השכבה הנחשפת חייבת להיות ישרה, חלקה ומתאימה לפעולה הבאה לאחריה שהיא בדרך כלל צביעה או ליטוש. 

 

יתרונות

  1. מרקם – כתוצאה מהתזת חול נקבל מרקם שאינו דומה לשום אבן טבעית אחרת, אנחנו נקבל את המראה הטבעי שהיה כאשר התקנו את האבן, בין אם מדובר על ריצוף ובין אם מדובר על כותלי הבית. בנוסף, החריצים לאחר מכן יעניקו אחיזה מצוינת למשטח. אחיזה מצוינת היא חובה במשטחים סמוך לבריכה, ג'קוזי ועוד אזורים שיכולים להירטב. 
  2. צביעה – בשביל לשמור על צבע הקיר, טרם הצביעה יש לבצע התזת חול על אבן כדי להסיר את כל שכבות הלכלוך אשר עשויות להפריד בין הצבע ובין האבן. כתוצאה מהתזת חול על אבן אנחנו נקבל צביעה יותר איכותית אשר תישמר לטווח הארוך.
  3. ניקוי – מלבד לכך שהתזת חול על אבן יכולה לגרום לקירות ולריצוף שלכם לקבל את המראה הטבעי שלו חזרה, זאת גם פעולה נכונה שרצוי לעשות לפני איטום. בדרך הזאת האיטום הופך להרבה יותר אפקטיבי ונשמר לטווח הארוך. בנוסף, ניקוי זה תורם למניעת בלאי של חומר הגלם ולמעשה מאט את תהליך ההזדקנות. 
  4. עיצוב – ניתן להשתמש בהתזה על חול עבור כל העיצובים השונים בבית שלכם, על בעל המקצוע להתאים את גרגרי החול בהתאם לחומר הגלם עליו נבצע את הפעולה ובכך נקבל את התוצאה הטובה ביותר. 

 

חסרונות

  1. חוסר מקצועיות – כאשר בעל המקצוע אינו מנוסה מספיק בביצוע העבודה זה יכול להפוך לאסון. על בעל המקצוע להכיר את חומר הגלם עליו הוא פועל, עליו להיות ממוקד ולבצע את העבודה בצורה שאינה פוגענית עבור חומר הגלם, בעיקר כאשר קיים רצון להשאיר את המשטח חלק ולא מחוספס. 
  2. מחיר – המחיר עבור התזת חול על אבן הוא גבוה ביחס למחירים של אפשרויות ניקוי אחרות. עם זאת, התזת על אבן נמצאה הכי אפקטיבית לטווח הארוך. 

איך בוחרים בעל מקצוע?

כדי לקבל את התוצאה אותה אתם מדמיינים יש לבחור בקפידה את בעל המקצוע. קיימים בעלי מקצוע רבים אשר עובדים עם התזת על אבן או חומרים אחרים. שימו לב האם בעל המקצוע משתמש בציוד מקצועי, האם בעל המקצוע הוא בעל ניסיון ויודע לעבוד מול חומרי גלם שונים ומורכבים. איך תדעו את זה? תשאלו את בעל המקצוע מהו הניסיון שיש לו בתחום, בקשו לראות עבודות קודמות ובכך תוכלו למנוע אפשרות של פגישה בבעל מקצוע שאינו עונה על הדרישות שלכם. המחיר הוא גם פרמטר לבחירה אצל אנשים רבים ולכן, ההמלצה שלנו היא לא להתפשר על בעל המקצוע הזול ביותר – לרוב זה יבוא לידי ביטוי בשגיאות חמורות שעשויות לעלות לכם הרבה כסף. חפשו את עמק השווה ואל תתפשרו על איכות בגלל מחיר, השקיעו לטווח הארוך. 

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

053-3561589