ניקוי חול לאבן

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

ניקוי חול לאבןניקוי חול לאבן הוא תהליך אשר יכול לסייע לכם להוריד כתמים, שמנים, גרפיטי, צבע יישן ועוד לכלוכים אשר טבועים באבן. ניקוי חול לאבן יכול לשמש לצורך הכנה טרם צביעת קיר, ריצוף, אבני ירושלים, חיפויים ועוד. קיימות טכניקות שונות לצורך ניקוי אבן ועדיין, ניקוי חול לאבן נמצאה השיטה היעילה ומהירה ביותר. עם זאת, האם היא באמת משתלמת? הנה כל מה שאתם חייבים לדעת על ניקוי חול לאבן.

 

מה זה ניקוי חול לאבן?

לפני שנגיע ליתרונות והחסרונות בשיטה זו, חשוב לדעת מהי בדיוק אומרת. ניקוי חול הינה שיטה המתבצעת באמצעות שלושה מרכיבים: אקדח, מדחס אוויר וגרגירי חול. גרגרי חול מותזים באמצעות המדחס אל עבר האזור המלוכלך ובכך מסירים כמעט כל לכלוך (תלוי בחומר אותו נרצה לנקות). על בעל המקצוע להיות כשיר כדי לבצע את העבודה הזאת, מדובר על עבודה שיכולה להוביל ליתרון ענק או כשלון ענק. למדחס האוויר יש חשיבות מאוד גדולה בתהליך, התזה בחוזקה שאינה מתאימה לחומר הגלם יכולה לפגוע בו ולגרום לנזקים בלתי הפיכים. יש לווסת את עוצמת לחץ האוויר בהתאם לחומר הגלם, ניקוי חול מתאים לאובייקטים הבאים: עץ, אבן, מתכת, זכוכית, קרמיקה, שיש ועוד. 

מלבד לדגש שיש לשים על עוצמת המדחס ולחץ האוויר, יש לקחת בחשבון גם את חומר הגלם המרכזי לניקיון – החול. חול אמנם נראה כמו חומר מאוד עדין, אבל ברגע שאין לנו גרגירי חול שמתאימים להסרת הלכלוך בגודלם, אנחנו עלולים או להזיק לחומר הגלם או מצד שני, הניקיון לא יהיה אפקטיבי כפי שהוא אמור להיות. קיימים גדלים שונים של גרגרי חול ובעל מקצוע מנוסה יודע להתאים אותם. כאשר משגרים את גרגרי החול מחומר עדין הם הופכים להיות מעין תערים קטנים אשר "פוצעים" את הלכלוך ובכך מסירים אותו. הפעולה צריכה להיות נקודתית על מנת שתעבוד כפי שאנחנו מצפים ממנה. חשוב לדעת, יש להסיר כל חומר אחד מקרבת האזור שדרוש בו ניקיון, אם אנחנו מדברים על אבן נצטרף להסיר תמונות, למגן פלסטיק קבוע וכן הלאה. אחרי שהבנו מה זה ניקוי חול לאבן, הגיע הזמן לראות את יתרונות השיטה לעומת החסרונות.

 

יתרונות

  1. ניקיון יסודי- אם אתם מחפשים לקבל את התוצאה הטובה ביותר אתם צריכים לבחור בניקוי בהתזה. קיימות שיטות נוספות כמו ניקוי במים באמצעות התזה, גרניק וכד'. עם זאת, כאשר מדובר על לכלוך נוקשה עלינו לבחור בדרך היעילה ביותר להסיר אותו – ניקוי חול.
  2. הכנה לצביעה – אחת הסיבות לכך שכל פעם הצבע מתקלף מהאבן או שביצוע האיטום לא ממש את עצמו הסיבה העיקרית הוא בגלל שהקיר לא נקי מספיק. לדוגמה, כאשר אנחנו צובעים על גבי קיר אבן מלוכלך ואפילו במעט, הצבע נדבק ללכלוך ולא לקיר למעשה, עקב כך התוצאה לא תהיה מספקת.
  3. יעילות – הטכניקה מאוד זמינה לכל מי שרוצה בכך, היא יכולה להתאים גם לריצוף וגם לקירות. משך זמן הביצוע אינו ארוך ובאותו יום כבר תקבלו את התוצאה המלאה (למעט שירות הכלול בצביעה אשר יכולה להתפרש לאורך זמן ממושך יותר).
  4. ביטחון – אם יש לכם ריצוף אבן בחצר, אם יש לכם בריכה בחצר, כדי לקבל טופס 4 על הבניה עליכם לבצע עבודות ניקוי בחול כדי ליצור חספוס בריצוף. במיוחד כאשר מדובר על ריצוף ליד מקורות מים הסכנה היא גדולה ולכן, יש לחספס את הריצוף באמצעות ניקוי בחול – ניתן לבחור במגוון עיצובים.

 

חסרונות

  1. מחיר – המחיר עבור ניקוי חול לאבן הוא יקר יותר מאשר השיטות השונות. עם זאת, התוצאה המתקבלת היא הטובה מבין כל השיטות. המטרה שלנו היא להסתכל לטווח הארוך, במיוחד כאשר מדובר על ניקוי למטרות צבע אנו רוצים שהצבע יישמר על הקיר כמה שיותר זמן ובאמצעות ניקוי יסודי טרם הצביעה נקבל את התוצאה הטובה ביותר.
  2. ידע – לא הרבה מכירים את היעילות שיש לשיטה זו ולכן נמנעים ממנה. חוסר הידע סביב השיטה הוא החיסרון המרכזי.
  3. בעלי מקצוע – מכיוון שאין הרבה ידע לשיטה זו, גם הרבה אנשים לא יודעים לבחור בעל מקצוע מנוסה מספיק כדי לבצע את העבודה. קבלו טיפ מאיתנו, לפני שאתם בוחרים בעל מקצוע שימו לב מהו הניסיון שיש לבעל המקצוע בתחום הספציפי אליו אתם נדרשים, אם מדובר על ניקוי חול לאבן ובין אם מדובר על ניקוי חול לזכוכית.

כמה זה עולה?

המחיר עבור ניקוי חול לאבן משתנה בהתאם לגודל האבן, בהתאם למורכבות העבודה והניסיון של בעל המקצוע. המחירים נקבעים לרוב לפי מ"ר ולא לפי פרויקט שלם. המחירים יכולים לנוע בין 400 ש"ח ועד 750 ש"ח למ"ר בלחצים בינוניים ואילו בלחצים גבוהים המחירים יכולים גם להגיע לכ- 900 ש"ח ויותר. שימו לב, ניתן גם לרכוש קיט ניקוי חול באופן עצמאי אך יש להימנע מכך עקב חוסר ניסיון והסבירות לפגוע בצורה בלתי הפיכה בחומר הגלם.

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

053-3561589