התזת חול על עץ

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

התזת חול על עץעל התזת חול על עץ שמעתם? אם יש לכם ריהוט בבית שכבר הצבע דהה, שכבת העץ נראית דהויה וחסרת חיים אתם לא חייבים לזרוק את הריהוט, אפשר "לשקם" אותו. מלבד לכך שריהוט יכול להיות יקר, הוא לעיתים גם בעל ערך סנטימנטלי לאנשים רבים. התזת חול על עץ הוא תהליך של ניקוי אשר מוכר בתור "ניקוי חול". תהליך זה מיועד למתכות, אך גם ניתן לנקות עץ באותו תהליך, בערך. 

 

מה זה התזת חול על עץ?

בגדול התהליך הכללי הוא שבאמצעות מכשיר ייעודי בעל המקצוע מתיז גרגירי חול בעוצמה גבוהה. גרגירי החול פוגעים במשטח ובכך מסירים את הלכלוך הרצוי שיכול להיות כתמי שמן, צבע יישן, התכהות לא רצויה ועוד. בסופו של דבר המטרה היא לחשוף את חומר הגלם כמו שהוא. תהליך זה נעשה לרוב בשביל הכנה לצביעה, זאת אומרת שאחרי התהליך רצוי לעבור את חומר הגלם עם צבע המתאים לו ובהתאם לבחירת הלקוח, אך אין זו חובה. כאשר מדובר על עץ נרצה להחיות אותו עם צבע טבעי ולא צבע עשוי אשר נגלה לעין. התזת חול על עץ מאופיינת לרוב עם עץ מלא שכן הוא יכול לעמוד בלחץ של המכשיר וכמו כן, הוא גם היקר ביותר מבין הסוגים האחרים של בנייה מעץ. 

אם כך, על ידי שיגור גרגירי חול בעוצמה גבוהה ובכיוון למשטח הרצוי כל הלכלוך מתפוגג. מוטב להדגיש, טרם נתחיל בתהליך יש לבצע בדיקה מקפידה אשר בוחנת האם לעץ מצורפים חלקים נוספים כמו פלסטיק, גומיות או כל דבר אחר אשר לא עומד בחום שהמכונה מייצרת בתהליך הניקוי. 

דגשים להתזת חול על עץ

  • חום – עץ רגיש לחום, אנחנו לא רוצים לפגוע בחומר הגלם עצמו בשום בחינה ולכן יש להתאים את עוצמת המכשיר בהתאם לעבודה מול עץ. בעל מקצוע מנוסה יודע להבדיל בדרגות העוצמה בין מתכת, עץ, אלומיניום או כל חומר גלם אחר אשר נרצה לנקות.
  • גרגירי חול – הדגש הנוסף הוא על מזעור הסכנה ככל הניתן. התזה בחול מתבצעת בלחץ אוויר גבוה, ולכן יש לווסת את העוצמה בהתאם למה שהעץ יכול לספוג. כמו כן, כאשר בעל המקצוע מתיז את הגרגירים יש תחילה לבחון את דרגת הקושי של הגרגירים ולהתאים את גודל הגרגירים בהתאם להתזת חול על עץ. 
  • בחירת בעל מקצוע – לא כל בעל מקצוע אשר מציע שירותי התזת חול על עץ באמת יודע לבצע את העבודה בצורה מקצועית. לכן, כאשר אנחנו בוחרים בעל מקצוע נרצה לראות עבודות קודמות ורק לאחר מכן נחליט האם העבודות מתאימות למה שאנחנו דורשים. 

 

מי צריך את זה?

הצורך בהתזת חול על עץ יכול להתאים למגוון רחב של אנשים, החל מאנשים פרטיים אשר רוצים לשחזר רהיטים שהיו להם בעבר ועד למי שרוצה לחדש רהיטי וינטג' לצורך מכירה או אסיפה. כמו כן, מי שמעוניין לחדש את הריהוט בשכבות צבע או לכה יכול להיעזר בשירותי התזת חול על עץ. מעצבים רבים פונים אלינו לצורך השארת עץ חשוף לאחר ניקוי בהתזת חול, ככה נוצר לריהוט מראה עץ טבעי בעל מאפיינים מיוחדים אשר מזוהים כאהודים בקרב מעצבים רבים, יצרני ריהוט ולקוחות פרטיים. 

 

מה חשוב לדעת?

התהליך היעיל ביותר לצורך ניקוי ריהוט מעץ לצורך חידוש. עם זאת, בתהליך זה אין אנו ממשיכים בתהליך הצביעה בתנור מכיוון שעץ הוא חומר גלם הרבה יותר עדין ממתכת. לכן, בתהליך זה הניקוי הוא שונה וצביעת החומר שונה, הן מבחינת עוצמת ההתזה והן מבחינת קושי גרגרי החול על משטח העץ. ניתן לבצע את התהליך רק על חומרי גלם עשויים עץ מלא ולעיתים גם ריהוט אשר בחלקו עשוי עץ מלא. במהלך הפעולות שנבצע תוסר השכבה העליונה של העץ. כאשר הפריט אינו עשוי חומר גלם עץ מלא הסכנה גבוהה, החשש הוא לפגוע בעץ עצמו. בעל המקצוע בודק האם מדובר על חומר גלם עשוי עץ מלא או שהעץ מהווה רק שכבה בודדת על חומר הגלם ומבצע את העבודה בהתאם.

כמה נשלם עבור התהליך?

המחיר אותו נשלם עבור התזת חול על עץ משתנה בהתאם לשטח הפנים אותו צריך לנקות וכמו כן, האם יש המשכיות לצביעת חומר הגלם. המחיר יכול להשתנות גם בהתאם לכמות הפריטים המבוקשים לניקוי ועקב כך, הדרך הנכונה ביותר לקבל את המחיר המלא היא על ידי יצירת קשר עם בעל המקצוע. יש לוודא שאתם פונים לבעל מקצוע עם מומחיות בניקוי עץ בהתזת חול – נדרשת מיומנות רבה בחומרי גלם אלו. טווח המחירים נע הינו החל מ-200 ש"ח לרוב, אך נתון זה משתנה בהתאם לדברים שציינו לעיל. טיפ מאיתנו, לא היינו מתפשרים על איכות בעל המקצוע אם חומר הגלם חשוב לכם ואתם רוצים לשמור עליו כמו שהוא. 

התזת חול לעץהתזת חול לעץ הינה אחת משיטות הניקוי השונות הקיימות בשוק. התזה על חול נמצאה בתור השיטה היעילה ביותר לביצוע ניקיון יסודי אשר מחזיר את חומר הגלם לצורתו המקורית תוך פרק זמן קצר ועם מינימום פגיעה בשכבות העץ. על מנת שתוכלו להנות מביצוע העבודה בצורה נכונה ומדויקת עליכם להכיר את הדברים הבאים.

 

מהי התזת חול לעץ?

התזת חול לעץ היא אחת השיטות הטובות ביותר להסרת לכלוך, שמן, שאריות וצבע ממשטחי עץ. הסרת הלכלוך מתבצעת על ידי התזת חול בשביל לאפשר למשטח לחזור למצבו המקורי. טכניקת התזת חול נחשבת לטכניקה זולה ויעילה לניקוי וחידוש רהיטים, חומר עץ או חפצים היסטוריים. התוצאות של התזת חול לעץ מוכחות בשטח, התוצאות הן מהירות ומאפשרות לנו לשמור על חומר הגלם מפני גורמים חיצוניים שיכולים להתמודד בצורה יותר טובה לאחר הצביעה. מלבד לכך, שימוש בטכניקת התזת חול לעץ נעשית גם על חומרים אחרים כמו מתכת, שיש, קרמיקה ועוד. התזת חול יעילה להסרת חלודה הנגרמת מקורוזיה ונזקים שונים. 

קיימים סוגים שונים של התזת חול לעץ, התזה במכונה, התזת חול ממשטחי בטון, התזת חול ממתכת אל חלד, התזת חול לרכב, התזת חול בשילוב של נוזלים ועוד. עם זאת, כאשר מדובר על עץ יש להשתמש בשיטה בצורה מעט שונה. 

התזת חול לעץ מיושמת על ידי ריסוס חול בצורה מבוקרת ועם החומרים המתאימים שאינם פוגעים במשטחי העץ. התזת חול מבוססת על הפעלת לחץ אוויר על אקדח ייעודי להתזת חול, כאשר מדובר על עץ הנדרש בניקיון יש לווסת את עוצמת לחץ האוויר בצורה שאינה פוגענית כלפי חומר הגלם. בדרך הזאת ההתזה מעניקה את התוצאה הטובה ביותר וכמובן שזה תלוי בניסיון של בעל המקצוע. 

האם ניתן לבצע את השיטה על כל סוג עץ?

התשובה היא כן, אבל השיטה יעילה ובעלת סכנות פחותות כאשר מדובר על עץ מלא בעוד שעצים רכים יותר עשויים להישחק במהלך ביצוע העבודה – תלוי ברמת המקצועיות של בעל המקצוע. מלבד לניקוי העץ, התזת חול לעץ מיושמת גם כדי להעניק עיצובים ייעודיים לרהיט. אפשר להשיג דוגמאות רצויות בהתאם לרצון בעלי הרהיט, הקישוטים יכולים להיעשות באמצעות תבניות ייעודיות, ניתן לכתוב על עץ ועוד. מלבד לכך, ניתן לבצע עבודות התזת חול לעץ כדי להעניק לעץ מראה יותר מודרני או מצד שני, יותר ווינטג'. 

 

באילו חומרים השתמש בטכניקה זאת?

כפי ששם הטכניקה מרמז, המכונות הייעודיות משתמשות בחול כדי להגיע לתוצאות הטובות. מדובר על מכשיר אחד אשר מבצע את המלאכה כולה, למכשיר זה יש מדחס אוויר ואקדח אליו אנחנו מכניסים את החומרים הייעודיים. התזה על חול יכול לעזור לנו גם כאשר מדובר על משטחים גדולים, וגם כאשר מדובר על משטחים קטנים. בחומר גלם כמו עץ לא נרצה להשתמש בטכניקה המשולבת מים כדי לא לגרום לעץ להתנפח. ישנן מכונות מקצועיות אשר תפקידן לאסוף חלקיקים במהלך ביצוע העבודה ולהשתמש גם בהם לצורך הניקיון. בעיקרון, הדברים הקריטיים ביותר הם עוצמת לחץ האוויר בעת ביצוע העבודה וכמו כן, גם גודל גרגרי החול בהם משתמש בעל המקצוע. 

 

עד כמה חשובה בחירת בעל המקצוע?

כמו בכל תחום, גם בתחום זה קיימים בעלי מקצוע מנוסים ומנוסים פחות. בעת בחירת בעל המקצוע עלינו לתת דגש רב כדי להשיג את התוצאות הרצויות לנו. לדוגמה, בחירה לא נכונה של בעל מקצוע ובמיוחד כאשר מדובר על חומר גלם כמו עץ, הסבירות בה חומר הגלם ייפגע היא גבוהה יותר. עבודה עם עץ היא עבודה מורכבת יותר ונדרשת מיומנות רבה בעת ביצוע המלאכה. לכן, הפיתוי למחירים נמוכים הוא גבוה אבל לפעמים על זול משלמים יותר. כאשר מדובר על רהיט בעל ערך סנטימנטלי עלינו לבחור את בעל המקצוע המנוסה ביותר לביצוע המלאכה – רק ככה נוכל לקבל את התוצאה הרצויה במחיר שפוי. 

התהליך לא יכול להיות פולשני כאשר מדובר על עץ. מלבד לכך, יש הרבה סוגי ריהוט אשר משולבים בסוגי עץ שונים וכאן ההתמודדות של בעל המקצוע היא מורכבת יותר. בעל מקצוע אשר יש לו מוניטין רב וניסיון בתחום יוכל לבצע את העבודה בצורה חכמה יותר ללא שום פגיעה בעץ. ביצוע המלאכה במיוחד לפני תהליך הצביעה הוא חשוב, כאשר מדובר על צביעה על משטח שאינו נקי לחלוטין הבלאי של הצבע יהיה גבוה יותר. ייתכן ובחודשים הראשונים לא תראו משהו מהותי, אבל לאחר זמן מה הצבע מתבלה ומתקלף מכיוון שהוא למעשה מודבק ללכלוך ולא לעץ עצמו. רצוי לבצע ניקוי של רהיטים עם התזת חול אחת לכמה זמן כדי לשמור על טיב העץ ולמנוע נגישות למזיקים. עלות השירות משתנה בהתאם לניסיון בעל המקצוע וסוג העבודה עצמה, המחירים נעים בין כמה מאות שקלים בודדים ולבין אלפי שקלים כאשר מדובר על משטחים גדולים. 

קראו עוד: לאיזה מטרות משתמשים בניקוי בהתזת חול?

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

053-3561589