ניקוי חול לברזל

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

ניקוי חול לברזלניקוי חול הוא שיטת ניקוי שמאפשרת לנקות משטחים שונים. אחד מסוגי המשטחים הנפוצים שמנקים על ידי ניקוי חול הוא משטחי ברזל ומתכת בכלל. ניקוי חול לברזל משמש כתהליך מקדים לקראת צביעה. על ידי ניקוי חול לברזל ניתן לנקות חלודה, לכלוך, שומן, צבע שמתקלף וכך להכין את הברזל לצביעה מחודשת. על מנת לבצע ניקוי חול לברזל יש לפנות לחברה מקצועית שמעסיקה אנשי מקצוע אמינים בעלי ידע טכני נרחב. על ניקוי חול לברזל נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו ניקוי חול לברזל?

הניקוי הוא שיטה בה ניתן לנקות משטחים וחומרים קשים. בשיטה זו למעשה מתיזים גרגירי חול בלחץ אוויר גבוה ממדחס על גבי המשטח שאותו אנחנו רוצים לנקות. על ידי ניקוי חול לברזל, החול למעשה פוגע בלכלוך בעוצמה ומוריד אותו מבלי לפגוע במשטח או במוצר שנרצה לנקות.

הניקוי מהווה כשלב ראשון לפני צביעת הברזל. ברזל הוא סוג של מתכת והוא יכול לצבור חלודה ולכלוך יחסית בקלות. כאשר רוצים לצבוע את הברזל מחדש חשוב  מאוד לבצע ניקוי יסודי לפני הצביעה. במידה שלא נבצע ניקוי יסודי הצבע לא יישמר כהלכה על הברזל, יצבור לכלוך והבלאי יהיה מהיר. כמו כן, הניקוי מאפשר להיפטר מחלודה וחומרים אחרים שעלולים לעכב את הצביעה. 

לפני שמתחילים בניקוי חול לברזל חשוב מאוד לוודא כי הברזל לא מכיל חומרים נוספים וכי אין עליו דבר נוסף כמו גומי, ניילון, פלסטיק וכדומה. חומרים אלה לא מסוגלים לעמוד בפני העוצמה של ניקוי החול ולכן חשוב לוודא זאת מראש. 

כיצד מבצעים ניקוי חול לברזל?

הניקוי מאפשר לנקות את הברזל מכל לכלוך שיש עליו. על מנת לבצע ניקוי חול לברזל יש להתאים בין העוצמה של לחץ האוויר לבין גודל של גרגירי החול. חשוב מאוד להתאים את שני הפרמטרים האלה לכל משטח שאתם בוחרים לנקות. לדוגמא, אם אנחנו רוצים לקבל מרקם חלק ואחיד אנחנו נבחר בעוצמה אחרת ובגודל גרגירי חול אחר מאשר אם נרצה לקבל מרקם מחוספס ובולט. המטרה של הניקוי היא להסיר כל לכלוך על גבי המשטח שאנחנו רוצים לנקות ולכן הניקוי יתבצע בעוצמה חזקה יחסית. 

לאחר שבעל המקצוע התאים בין כל הפרמטרים הרלוונטיים לניקוי המשטח ולא שהוסר כל הלכלוך על גבי המשטח סיימנו את התהליך. 

  • עוצמה- הניקוי  מתבצע בדרך כלל בעצימות גבוהה ועל ידי מכשיר ייעודי. ניתן לווסת את עוצמת לחץ האוויר כפי שרוצים בהתאם למשטח שמנקים ולמרקם שמעוניינים לקבל. לכן, חשוב מאוד להתאים את העוצמה כך שגרגירי החול לא יפגעו בשכבה העליונה של המשטח שמנקים. כלומר, שהעוצמה בה אנחנו מנקים תנקה את המשטח אך לא תחדור או תפגע בו. 
  • גרגירי חול- הניקוי מתבצע על ידי גרגירי חול שמותזים בעוצמה גבוה. קיימים סוגים שונים של משטחים שנרצה לנקות ולכן חשוב מאוד שבעל המקצוע יבדיל בין כל סוג ויידע מה גודל גרגירי החול שמתאים לכל משטח. גרגירי החול איתם מבצעים ניקוי חול לברזל מגיעים בגדלים שונים ואף ברמות קושי שונות ולכן חשוב מאוד לקחת זאת בחשבון עבור כל משטח שאנחנו מנקים. 

קראו עוד: ניקוי בהתזת חול

צביעה לאחר ניקוי חול לברזל

כפי שציינו פעמים רבות ניקוי חול לברזל מהווה שלב ראשוני לקראת צביעה בהמשך. כלומר, לאחר ניקוי המשטח וקבלת שכבה אחידה ונקייה נעבור לשלב הבא שהוא צביעת המשטח. ברזל נצבע על ידי צבע אלקטרוסטטי. צביעת ברזל מתבצעת על ידי ציוד מתקדם שמאפשר לקבל צבע אחיד על גבי כל המשטח על ידי אבקה או נוזל תוך שימוש בחשמל סטטי. 

בתהליך הצביעה למעשה מטעינים את הציפוי על ידי אלקטרודה. לאחר  מכן מחברים את הברזל שאנחנו רוצים לצבוע להארקה ונקבל שדה חשמלי. על ידי השדה החשמלי חלקיקי הצבע מוצאים את דרכם למשטח ומתבצעת הצביעה. לאחר מכן, חומר הגלם מוכנס לתנור בחום של מעל 200 מעלות וחלקיקי הצביעה נצמדים זה לזה ויוצרים שכבה אחידה. 

החשיבות של חברה מקצועית

כפי שציינו, ניקוי חול לברזל מתבצע על ידי חברה מתאימה. חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית שמבצעת ניקוי חול לברזל ומשתמשת בחומרים שמאושרים על ידי משרד הסביבה. חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית שתבצע את הניקוי בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר. 

על מנת לבחור חברה מקצועית התייחסו לפרמטרים שונים כמו הניסיון של החברה, האם יש לה המלצות, עבודות קודמות, זמינות, אנשי מקצוע שמעסיקה החברה ואף מחיר. 

קשה לענות באופן חד משמעי מה המחיר של ניקוי חול לברזל מאחר שהמחיר תלוי בגורמים שונים כמו המשטח שיש לנקות, מורכבות העבודה, היקף העבודה, גודל המשטח ועוד. בממוצע המחיר ינוע בין 400 ל-600 שקלים לשעה של עבודה. שימו לב שאם יש לכם מספר משטחים שאתם רוצים לנקות מומלץ לאחד ביניהם שכן לעתים יש הנחות על יותר משטחים ומומלץ לנצל את ההזדמנות הזו. 

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

053-3561589