ניקוי חול עדין

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

ניקוי חול עדיןניקוי חול עדין היא אחת הדרכים הטובות ביותר כדי להגיע לתוצאה מהירה וטובה של ניקיון. קיימים סוגים שונים של ניקוי בהתזת חול כאשר השוני בא לידי ביטוי בעוצמת ההתזה, בשילוב ההתזה עם נוזלים או התזה יבשה. העלות משתנה בין כל אחד מהסוגים שציינו, אך ההתאמה אינה על בסיס המחיר אלא על בסיס חומר הגלם אותו נרצה לנקות. התאמת הטכניקה היא הכרחית לשמירה על החפץ אותו נרצה לנקות, יש להשתמש בטכניקה שונה כאשר מדובר על עץ וכאשר מדובר על אבן לדוגמה. בעל מקצוע איכותי יודע להבדיל בין הטכניקות השונות ולווסת את התזת החול לניקוי חול עדין שיכול לשמור על חומר הגלם שלכם ועדיין לבצע את העבודה בצורה יעילה וטובה. 

 

מהו ניקוי חול ולמה הוא משמש?

קיימים סוגים של ניקוי חול, אך בעיקר הסוגים מתחלקים לשניים: ניקוי חול עדין וניקוי חול עוצמתי. התזת חול היא מכונה אשר שוחקת את השכבה הראשונה של חומר גלם מסוים. המכונה בעלת מדחס אשר משמש לצורך שיגור חלקיקים השוחקים במהירות גבוה את המשטחים שיש לנקות. המונח "התזת חול" נקרא כך מכיוון שחומר הגלם הנפוץ ביותר בטכניקה זאת הוא חול, גרגרי חול אשר פוגעים במשטח והם יוצרים מרקם חלק ואחיד שניתן לצבוע או לטפל בו בדרך אחרת לאחר הניקוי. התזת חול עדין היא אחד מהשלבים המוקדמים להכנת משטחים לבציעה או ציפוי, השימוש נפוץ בתעשיות השונות כמו בנייה, פחחות רכב ועוד. מבעד לכך, התזת חול נעשית גם לצורך ניקוי מדרכות וכבישים, הסרת אבנית, הסרת חלודה ועוד.

יש להבדיל בין ניקוי חול עדין לבין ניקוי חול עוצמתי. הניקוי מבצע את אותה עבודה והתוצאה צריכה להיות גם היא קבלת משטח נקי המוכן לעבודה. עם זאת, הניקוי חול עדין נועד לצורך עבודה מול משטחים אשר אינם יכולים לעמוד בלחץ האוויר של העוצמה הסטנדרטית המשמשת למתכת, כבישים וכן הלאה. חומרי הגלם הנדרשים לניקוי חול עדין הם: עץ, זכוכית, שיש וכד'. במקרה בו בעל מקצוע אינו מבצע ניקוי חול עדין על משטח הדורש זאת התוצאה יכולה להיות הרס מוחלט של חומר הגלם. הכנת המשטח היא החלק החשוב ביותר במהלך הפרויקט, הוא מה שייקבע איך ייראה המשטח בסופו של דבר וסביר להניח שללא ניקוי חול עדין מקצועי התוצאה הסופית לא תהיה טובה. התזת חול לא נועדה רק כדי להסיר צבע, חלודה ולכלוך אחר, אלא גם כדי להחליק את פני המשטח כך שצבע או ציפוי אחר לא יתקלף לאחר פרק זמן קצר. 

 

ניקוי חול עדין לעומת שיוף ידני

האם ניקוי חול עדין יותר יעיל מאשר שיוף ידני? התשובה היא כן. בתור התחלה, אם נסתכל על משך זמן העבודה שיש לנו בכל אחת מהטכניקות נראה כי ניקוי חול עדין יהיה קצר יותר פי שלושה מאשר שיוף ידני. מבעד לכך, ניקוי חול עדין נמצא יותר יסודי בהשוואה לשיוף ידני הנעשה באמצעות מברשת או מכשיר אחר. התזת חול יכולה לכסות שטח רחב יותר ולבצע את העבודה בצורה שווה, חומר הגלם ישמור על שכבה זהה של שיוף. לסיכום, ניקוי חול עדין נמצא יותר יעיל, מהיר ובעל תוצאות טובות יותר מאשר שיוף ידני. 

 

היתרונות של ניקוי חול עדין

  1. ניקוי עדין מעניק מראה דמוי זיגוג או שכבה חלקה לחומרי גלם שונים.
  2. בעזרת ניקוי עדין ניתן לשמור על מראה אותנטי ומקורי של חומרי גלם עדינים כמו עץ, זכוכית, שיש, קרמיקה, חיפויים ועוד. 
  3. כאשר מדובר על עץ, ניקוי עדין עוזר לסגור את נקבוביות העץ על ידי דחיפת הסיבים חזרה לתוך העץ.
  4. ניקוי עדין מיישר את הסדקים הקטנים שיש בחומר הגלם ויוצר מהם שכבה חלקה.
  5. ניקוי עדין ניתן לשימוש גם באמצעות שילוב של מים ונוזלים אחרים אשר מתאימים לחפצים שונים.

מי צריך את זה?

ניקוי חול עדין הוא כלי עזר גם לאנשים פרטיים וגם למקומות מסחריים. ניקוי חול בכללי יכול להיות לעזר למגוון רחב של מקרים, החל מניקוי כבישים ועד ניקוי בית עץ שיש לכם בחצר. הניקוי יכול להיות בהזמנה לבית הלקוח כאשר מדובר על חומר גלם שנמצא אצלכם, כמו שציינו מקודם בית עץ לדוגמא. כאשר הבלאי הוא גבוה עומדת בפנינו השאלה האם לזרוק את אותו אובייקט או לנקות אותו ואם לנקות, אז איך. יש הרבה שיקולים להוצאות שלנו אבל חשוב להכיר בעבודה האם מדובר על חפץ בעל ערך סנטימנטלי ולהכיר את העלויות של הניקוי.

הניקוי  הוא הכרחי כאשר מדובר על חפצים סנטימנטליים כי לחפצים אלו אין החלפה, בעל המקצוע חייב לבצע את העבודה בצורה מקצועית ללא שום פגע באובייקט. לכן, החשיבות של בחירת בעל מקצוע צריכה להתבסס על ניסיון ומקצועיות ולאו על בסיס המחיר בלבד. 

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

053-3561589