התזת חול על מתכת

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

התזת חול על מתכתהתזת חול על מתכת הוא תהליך מקדים לצביעת המתכת, השימוש בהתזה על חול נעשה במקרים שונים, הן אם מדובר על צביעת רכב, אופניים או כל חומר גלם אחר עשוי מתכת. מוטב לציין, התזה על חול נעשית גם על חומרי גלם אחרים כמו עץ, אלומיניום, זכוכית, קרמיקה ועוד. לצורך ביצוע העבודה יש להיעזר בבעל מקצוע אשר יודע להתאים את גודל גרגירי החול, רמת הקושי ואת עוצמת לחץ האוויר בעת השימוש. 

 

למה אנחנו צריכים את זה?

התזת חול על מתכת הוא השלב הראשון שאנחנו חייבים לבצע לפני צביעת מתכת, השאלה היא למה. מתכת צוברת חלודה בקלות, כמו כן גם לכלוך כזה או אחר. כאשר אנחנו צובעים מתכת ללא ניקיון יסודי הצבע לא נשמר כמו שצריך על גבי המתכת, למעשה הצבע נשמר על גבי הלכלוך ועקב כך הבלאי יהיה מהיר ממה שאתם מצפים. התזת חול על מתכת יכולה להיפטר מחלודה או כל גורם אחר אשר עלול לעכב את תהליך הצביעה. בנוסף, לפני שאנחנו מתחילים בהתזה יש לוודא דבר נוסף והוא שאין שום חומר אחר על גבי המשטח שאינו עשוי מתכת. בדרך כלל על מתכות נוכל למצוא גומי, ניילון ועוד חומרים אחרים שהם אינם עמידים בפני החום שנוצר בעת ביצוע המלאכה. לאחר שלב ההתזה ניתן יהיה להכניס את המתכת לתהליך הצביעה שמסתיים בתנור – נדבר על זה בהמשך. 

איך מנקים באמצעות חול?

התהליך מבוצע על ידי בעל מקצוע אשר יודע להתאים את כל הפרמטרים לביצוע המלאכה. הדבר הראשון שאנחנו עושים לאחר בידוד כל החומרים מהמתכת הוא בחירה בין חול עדין לגס. במהלך תהליך ניקוי בחול יש לוודא כי העוצמה וגודל גרגירי החול מתאימים לעדינות המתכת, ישנן מתכות אשר ידרשו עוצמה גבוהה יותר ומתכות הדורשות עוצמה עדינה. בנוסף, הבחירה נעשית בהתאם ללכלוך שהצטבר על גבי המשטח, המטרה היא להסיר כל לכלוך, החל מחלודה וקורוזיה ועד לשמנים שהצטברו על גבי המתכת. רק לאחר ניקוי יסודי נוכל לפרוס את הצבע בשכבה אחידה. הנה מספר דגשים שיש לקחת בחשבון לפני התזת חול על מתכת:

  1. עוצמה – התזת חול על מתכת מתבצעת לרוב בעצימות גבוהה ובעזרת מכשיר ייעודי (אקדח ייעודי), יש אפשרות לווסת את עוצמת לחץ האוויר ולכן, חשוב להתאים את העוצמה כך שגרגירי החול יפגעו בשכבה העליונה של המתכת, יסירו את הלכלוך אך לא יחדרו ויפגעו בה. 
  2. גרגירי חול – יש להתאים את גודל גרגירי החול בהתאם לסוג המתכת, קיימים סוגים שונים של מתכות ועל בעל המקצוע לדעת להבדיל בין כל סוג. לדוגמא, אנחנו נשתמש בעצימות גבוהה כאשר מדובר על ג'נטים, אך כאשר מדובר על ניקוי שלדת אופניים נרצה להיות עדינים יותר. גרגירי חול לצורך התזה מגיעים ברמות קושי שונות ובגודל שונה. 

לאחר שהתאמנו על כל הפרמטרים בהתאם למשטח הרלוונטי, ולאחר שהסרנו כל חומר אחר שאינו מתכת ניתן להתחיל בביצוע המלאכה עד לקבל משטח אחיד לצורך צביעה. מוטב להדגיש, לעיתים לא נרצה לקבל שכבה אחידה וחלקה, לעיתים הרצון יהיה ליצור שכבה מחוספסת ובהתאם לכך יש לשנות את הפרמטרים שציינו לעיל. 

קראו עוד: לאיזה מטרות משתמשים בניקוי בהתזת חול?

התזת חול על מתכת – צביעה

התזת חול על מתכת לרוב תתאפיין בצביעה לאחר ביצוע המלאכה. לאחר שניקינו את המשטח וקיבלנו שכבה אחידה נוכל לצבוע את חומר הגלם באמצעות צבע אלקטרוסטטי. מדובר על ציוד מתקדם אשר מאפשר לכם לקבל צבע אחיד, אנו צובעים את המשטח באמצעות אבקה או נוזל תוך שימוש בחשמל סטטי. בתהליך זה הציפוי נטען על ידי אלקטרודה, מחברים את המתכת שאותה נרצה לצפות להארקה ובכך נקבל שדה חשמלי באמצעותו חלקיקי הצבע מוצאים את דרכם למשטח. לאחר שלב זה נכניס את חומר הגלם לתנור שעובד בדרך כלל מעל 200 מעלות, התנור למעשה מסיים את התהליך וגורם לחלקיקי הצבע להיצמד זה לזה וליצור שכבת פנים אחידה. התנור הוא כמובן תנור ייעודי אשר יכול להכיל חלקי מתכת קטנים ועד עצומים.

דגשים חשובים לסיום

כדי להגיע לרמה הטובה ביותר, לשכבה אחידה וצבעים עמידים בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים עלינו לבחור בחברה מקצועית אשר תסייע לנו בביצוע המלאכה. חברות מקצועיות נעזרות בניקוי בחול, ניקוי בלחץ מים ועוד טכנולוגיות נוספות אשר יכולות לסייע גם בתהליך התזת חול על כל חומר גלם. הבחירה שלכם צריכה להתבסס על ניסיון בעל המקצוע, וותק בתחום, תוצאות מוכחות וטווח עבודה. חברות מקצועיות עובדות עם פרטיים, מוסדיים, עסקים ויודעים להתמודד עם כל סוגי הלכלוך.

המחיר אותו נשלם עבור השירות נקבע על פי מ"ר לרוב, אך כאשר מדובר בחומרים ספציפיים ניתן יהיה לקבל הצעת מחיר שהיא לא לפי מ"ר. לדוגמה, כאשר מדובר על שלדת אופניים המחיר נע בין כמה מאות שקלים בודדים וזאת בהתאם למורכבות העבודה.

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

053-3561589