ניקוי בלחץ מים גבוה: מהו ומתי נדרש?

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

בין אם אתם מעוניינים להזמין שירות של ניקוי בלחץ מים גבוה עבור מטרה כזאת או אחרת, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת בשורות הבאות. המשיכו לקרוא כדי להבין מהו השירות, מתי נדרש וכיצד מתבצע בפועל. 

מהו ניקוי בלחץ מים גבוה?

בניגוד למה שאנשים עשויים לחשוב, אקדח מים בלחץ גבוה (מה שנקרא גם "גרניק") משומש במגוון מקרים שונים, לא רק בעת כיבוי שריפות. זוהי שיטת ניקיון יעילה במיוחד המתבססת על הזרקת מים בלחץ גבוה מאוד (החל מ-150 בר ועד 2500 בר), מה שבתורו עוזר להסיר לכלוך קשה, כתמים קשים, עובש, שומנים, טחב ועוד. כל זאת, ממגוון משטחים שונים אשר לעיתים נמצאים גם בגובה. יש לציין, במקרים בהם נדרשת עבודה בגבהים, בד"כ יהיה מומלץ לעבוד עם קו חיים תקני אשר מבטיח את בטיחות העובדים. מאידך, במקרים בהם מדובר בעבודה בגובה נמוך מ-2 מטרים, בדרך כלל לא יהיה צורך להתקין אמצעים בטיחותיים מיוחדים כאלו או אחרים. 

כיצד מתבצע ניקוי בלחץ מים גבוה?

התהליך של הניקוי מתבצע באמצעות מכונה ייעודית, ומכונה זו נקראת "גרניק" בז'רגון המקצועי. בדרך כלל, המכונה הנ"ל כוללת משאבה חזקה במיוחד, כאשר משאבה זו מחוברת לצינור לחץ ואקדח. כאשר היא מופעלת, המכונה מזרימה מים אשר נשאבים מהחיבור (ברז או מיכל מים). במקביל לכך שהמים מועברים דרך המשאבה, שם הלחץ שלהם מוגבר משמעותית. כאשר התהליך הזה מתרחש, המים יוצאים דרך האקדח, דרכו ניתן לשלוט בעוצמת הלחץ המתאים למשימה הספציפית. חשוב לציין, לחצים גבוהים מדי עלולים לגרם לנזקים בסוגים שונים של משטחים. זכרו את 2 הדגשים הבאים:

  • כל סוג משטח אשר מצריך ניקוי, מאופיין ברגישות שונה ללחצים של מים.
  • במקרים בהם משתמשים בלחצים גבוהים מדי עבור סוג כזה או אחר של משטח, הנזקים עשויים לנוע בין הורדת צבע לבין חורים של ממש במשטח. 

מתי נדרש ניקוי בלחץ מים גבוה?

באופן כללי, ניקוי בלחץ מים גבוה מתאים למנעד משימות רחב, אם כי בד"כ יהיה מדובר בעבודות ניקיון שונות, כמו למשל ניקוי משטחים חיצוניים. כאשר מדובר על עבודה בגובה של ניקוי משטחים חיצוניים, לרוב הכוונה תהיה לניקיון של חזיתות מבנים, קירות, ריצופים, מדרכות, גגות, סככות, חניונים, בריכות שחייה, גדרות ומעקות ועוד. כמו כן, במקרים רבים יהיה צורך להזמין את השירות כאשר נדרשת הסרה של לכלוך קשה, כמו כתמי שמן, שאריות צבע, טיח שפריץ, עובש, ירוקת, טחב, שאריות בנייה, לכלוך ציפורים, גרפיטי ועוד. בנוסף למה שציינו עד כה, ניקוי בלחץ מים יכול להידרש גם במקרים הבאים:

ניקוי ציוד: השירות יכול לשמש עבור ניקוי של טרקטורים, ציוד חקלאי, מכונות תעשייתיות ועוד.

פתיחת סתימות: לחץ מים יכול לשמש כאשר צריך לפתוח צינורות ביוב, מרזבים, תעלות ניקוז וכו'.

לסיכום, מהם היתרונות של ניקוי בלחץ מים גבוה?

בסיכומו של דבר, היתרונות אשר השירות הזה טומן בחובו מתחילים ונגמרים ביעילות גבוהה. אתם תוכלו ליהנות מניקויון יסודי וקפדני של לכלוך קשה גם במקומות שקשה להגיע אליהם, כאשר התהליך של הניקוי בד"כ יהיה מהיר יחסית לעומת שיטות ניקיון אחרות. במקביל לכך, צריכת המים בשיטה זו היא נמוכה יחסית לשיטות ניקיון אחרות, וגם לא נדרש שימוש בחומרי ניקוי כימיים. לכן, שיטה ידידותית לסביבה.

אלכס בלוסקי
אלכס בלוסקי

יש לי חברה שמתעסקת בתחום ניקוי חול, גם באמצעות לחץ מים חזק. נחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

053-3561589