התזת חול על שיש

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

התזת חול על שישהתזת חול על שיש היא פעולה המבוצעת על ידי בעל מקצוע ולה שתי מטרות עיקריות, האחת היא עיצוב והשנייה היא ניקיון. התזת חול יכולה להתבצע על מספר אלמנטים שונים, אך יש להתאים את עוצמת לחץ האוויר בהתאם לחומר הגלם עליו אנחנו עובדים. התזת חול על שיש הינה פתרון נפוץ לניקיון שיש בדירות ישנות, לפני כניסה לדירה, לצורך שיפוץ הבית וכמו כן, כדי ליצור חספוס עיצובי בשיש. 

 

מהי התזת חול על שיש?

התזת חול היא שיטה ותיקה לצורך ניקיון, הפטנט של התזת חול קיים כבר למעלה מ-100 שנה והחל בארה"ב. התוצאות של התזת חול יכולות להיות שונות בהתאם לבחירת בעל המקצוע, התוצאה החיובית היא ניקיון יסודי של השיש עד למראה החדש, התוצאה השלילית היא פגיעה בחומר הגלם. התזת חול משמשת לנו פעמים רבות להכנת משטח לפני צביעה, הסרה של שמנים, הסרה של כתמים, חלודה ועוד לכלוכים אחרים. כתוצאה מהתזת חול ניתן לראות שינוי מהותי בחומר הגלם, ניתן יהיה לראות משטח חלק לחלוטין שעליו ניתן להרכיב חיפויים שונים או כל עיצוב אחר – כמו כן, ניתן להשאיר את השיש כמו שהוא. מערך התזת חול מורכב בדרך כלל משלושה רכיבים: חומר שוחק (חול), מדחס אוויר ואקדח ממנו יוצא החול. חול נמצא כחומר הגלם הטוב ביותר לניקוי, בעת ההתזה הוא הופך למעין סכינים קטנות וחדות אשר מסירות באופן מיטבי את הלכלוך על גבי כל משטח. בעבר ניסו חומרי גלם אחרים כמו: קליפות אגוז, חצץ פלדה, סיגי נחושת ועוד. 

ישנם שני תהליכים עיקריים להתזת חול: התהליך הראשון מונה מאוויר והוא מתאים למשטחי מתכת, שיש ועוד משטחים שאנחנו לא רוצים חדירה של מים לתוכם (כדי שלא תצטבר לחות). התהליך השני מונע ממים, בתהליך זה אנחנו מקררים את המשטח אותו נרצה לנקות והוא משמש לרוב לקירות, משטחי בטון, לבנים ועוד. במהלך התזת חול על שיש או על כל משטח אחר יש להצטייד בציוד ממוגן על מנת שחלקיקי החול לא יכנסו לעיניים של בעל המקצוע וכמו כן, שהעור לא ייפגע.

 

איך זה עובד?

בעל המקצוע מגיע אליכם ומתאים את עוצמת לחץ האוויר בהתאם לחומר, במקרה הזה מדובר על שיש. קיימים סוגים שונים של שיש ולכן גם כאן נדרשת הבחנה מקצועית של בעל המקצוע בכדי להגיע לתוצאה שאינה פוגענית. לאחר מכן, יש להרחיק את כל דיירי הבית ממקום העבודה, בעל המקצוע ממגן את עצמו ומתאים את גודל גרגירי החול, הדחיסות שלהם ואת לחץ האוויר בהתאם לנתונים הקיימים מולו. בעל המקצוע חייב להיות ממוקד אך ורק במקום בו נדרשת עבודה, כאשר מדובר על ניקוי נרצה לדאוג להסיר את הכתמים ולהימנע מפגיעה בחומרים הצמודים לשיש כמו מקרר, ארונות וכן הלאה. 

רצוי במקרים רבים למסגרת את המקום עליו נדרש ביצוע הפעולה ולמגן את כל האזורים הסמוכים לכך. בתום העבודה יש כמובן לוודא ששכבת השיש נשארה שכבה שווה ואם לא, נדרש לתקן זאת. כאשר מדובר על עיצוב ייחודי לשיש יש לתאם זאת מול בעל המקצוע, לא כל בעל מקצוע כשיר לבצע עבודות עיצוביות ומדובר כאן על חומר גלם יקר מאוד. העיצובים בדרך כלל כוללים חספוס ייחודי של השיש ולאחר מכן ניתן לצבוע. רבים בוחרים להזמין בעל מקצוע לצורך ניקיון השיש לפני ביצוע עבודות עיצוביות כדי לשמור על המשטח נקי ככל הניתן, יש לכך מספר יתרונות:

  1. יעילות- כאשר אתם מעצבים משטח על גבי משטחים מזוהמים התוצאה שתקבלו לא תענה על הציפיות שלכם. ניקח לדוגמא צביעת מתכות, כאשר אתם צובעים מתכת עליה יש שומנים או כל לכלוך אחר, הצבע נדבק למה שפריד בינו ובין חומר הגלם – הלכלוך. עקב כך, הבלאי יהיה גבוה יותר ותמצאו את הצבע דוהה, נופל ונשחק לאחר זמן קצר.
  2. מראה אחיד- ההתזת על שיש מבטיחה לכם מראה אחיד וחלק שתורם לנראות הכללית של המטבח. ניתן לנקות שיש במטבח, בשירותים, בפינת אורחים ובכל אזור אחר. כתוצאה מניקוי באמצעות התזת חול על שיש התוצאה המתקבלת אסתטית לעין ושומרת גם על חומר הגלם עצמו.

קראו עוד: לאיזה מטרות משתמשים בניקוי בהתזת חול?

כמה זה עולה?

המחיר אותו נשלם עבור התזת חול על שיש תלוי מאוד בסוג החומר והגודל שלו. המחיר נקבע כמעט תמיד לפי מ"ר, אך כאשר מדובר על שיש קטן ניתן יהיה לקבל הצעת מחיר עבור כל העבודה ולא לפי מ"ר. המחיר משתנה בהתאם למורכבות העבודה, סוג חומר הגלם הנדרש כדי לבצע את העבודה, דחיסות החול, המצב הנוכחי של השיש ועוד. המחירים גם מושפעים מניסיון החברה, תרצו תמיד לבחור בחברה מקצועית אשר תוכל להעניק לכם שירות מקסימלי באיכות גבוהה. המחירים לרוב נעים החל מ-150 ש"ח ויכולים להגיע לכ-800 ש"ח ויותר, בהתאם לשטח הפנים של המשטח. 

להצעות מחיר ומידע נוסף

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

053-3561589